ارسال پاسخ

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n25

pvc-asso.ir

تاکید برلزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و آذربایجان

دولت ایران بر حمایت بخش خصوصی تاکید دارد و تعامل با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده است.

به گزارش روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی به نقل از اتاق ایران، علی اصغر فرشچی مدیرکل اداره آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل اتاق ایران در همایش تجاری ایران و آذربایجان که صبح روز سیزدهم مردادماه در محل اتاق ایران برگزار شد؛ ضمن تاکید بر توسعه مناسبات اقتصادی بین دو کشور کفت: ما دارای مشترکات فرهنگی بسیار بوده و در اصل ما یک کشور هستیم، یک برنامه و هدف داریم و سوار یک قطار شده ایم که همان قطار توسعه است.
فرشچی با بیان اینکه تاکید و اراده جدی روسای جمهور دو کشور بر توسعه روابط تجاری است؛ گفت: دولت ایران بر حمایت بخش خصوصی تاکید دارد و تعامل با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده است.
مدیرکل اداره آسیا و اقیانوسیه معاونت بین الملل اتاق ایران ادامه داد: با توجه به شرایط موجود، توانمندی ها و ظرفیت های زیادی در زمینه های مختلف بین دو کشور وجود دارد و امکانات طرفین برای افزایش مناسبات تجاری مکمل یکدیگر است.
وی افزود: برگزاری نمایشگاه های تخصصی برای معرفی توانمندی ها و اعزام هیات های تجاری به کشور یکدیگر از ابزار لازم جهت توسعه روابط تجاری است.
در ادامه این همایش، مشاور عالی رئیس جمهور آذربایجان بیان کرد: هیات تجاری آذربایجان به رهبری وزیر توسعه اقتصادی این کشور و به همراه نمایندگان شرکت های نفتی، مخابراتی، بانکداری، انرژی و شرکت های بخش خصوصی با هدف گسترش همکاری های اقتصادی بین ایران و آذربایجان اعزام شده است.
مشاور عالی رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به ارقام صادرات و واردات این کشور و حجم مبادلات تجاری دو کشور گفت: ایران یکی از سرمایه گذاران عمده آذربایجان محسوب می شود و 458 شرکت ایرانی در این کشور فعالیت دارند.
در پایان این همایش فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان دو کشور به معرفی و یافتن شریک تجاری برای خود پرداختند.

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد